Anketa
Se ukvarjate z navtiko ? :

PostHeaderIcon Motorji

Prvi poizkusi, da bi naredili izvenkrmni motor, segajo v drugo polovico devetnajstega stoletja. Poizkusi niso bili preveč uspešni, ker so imeli izumitelji težave z vibracijami, prenosom pogona na vijak, težo motorja in seveda nenehnimi okvarami.

 

Za prvi spodoben izvenkrmni motor je bilo treba počakati na v Združenih državah živečega Norvežana Oleja Evinruda. Ta je leta 1911 patentiral prvi spodoben in človeku prijazen enovaljni dvotaktni zračno hlajeni izvenkrmni motor z “neverjetno” močjo 1.1 kW. Od takrat do danes je razvoj napredoval do neverjetnih tehničnih zmožnosti današnjih izvenkrmnih motorjev. Od prvih motorjev Evinrude in Waterman, ki so bili dvotaktni, z motorno glavo iz litega železa, brez starterja, sklopke itd... je razvoj šel naprej in danes imamo na izbiro veliko število različnih izvenkrmnih motorjev, ki se med seboj razlikujejo tako po principu delovanja kot seveda po ceni.

                                  

Moderni izvenkrmni motorji se delijo na dvotaktne in štiritaktne motorje, omeniti pa je potrebno tudi dizel motorje. V začetku so se največ uporabljali dvotaktni motorji. Vzrok je bil predvsem v enostavnejši zasnovi dvotaktnega motorja in pa manjše teže pri enaki moči.

Glavna razlika med obema motorjema je ta, da je pri dvotaktnem motorju vsak drugi takt deloven, pri štiritaktnem pa le vsak četrti. Posledica tega je večja moč dvotaktnega motorja, obenem pa tudi slabši izkoristek goriva. Toda velikost motorja je bila vseeno dolgo časa pomembnejša od izkoristka. V zadnjih dvajsetih letih so se z uporabo novih tehnologij in izboljšavami motorjev ter predvsem dvigovanjem cene goriva pričeli vse bolj uveljavljati štiritaktni motorji. V njih so uporabili tehnologijo direktnega vbrizga goriva in jih s tem pri razmerju teža/gorivo močno približali dvotaktnim. 

Za konec je potrebno omeniti še dizel izvenkrmne motorje, ki pa imajo to slabo lastnost, da so od bencinskih precej težji .